مدرسة طوخ الأقلام الإعدادية المشتركة
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 Second year unit 16

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Mr Saleh

avatar

المساهمات : 37
تاريخ التسجيل : 31/12/2012

مُساهمةموضوع: Second year unit 16   الأحد أبريل 07, 2013 9:03 pm

Unit 16: Whose bag is that?
Vocabulary



Meaning

Word

Meaning

Word

رحلة

trip

مريح

comfortable

حزين

sad

صاخب

noisy

لعبة

toy

مرور

traffic

قبعة

hat

صداع

headache

طائرة ورقية

kite

اختراع

invention

عالم

scientist

شائع

common

فكرة

idea

اله

machine

فيما بعد

later

مطعم

restaurant

عمليات حسابية/مبالغ مالية

sums

عالم رياضيات

mathematician

نزهة

picnic

حسابات

calculation

اختصارات

abbreviations

اله حاسبة

calculator



فخور

proud (of)
Verbs



Past participle

Past

Meaning

Present

checked

checked

يفحص – يراجع

check

remembered

remembered

يتذكر

remember

found

found

يجد

find

brought

brought

يحضر

bring

gone for a walk

went for a walk

يتمشى

go for a walk

designed

designed

يصمم

design

invented

invented

يخترع

invent

hidden

hid

يخبئ / يختبأ

hide

stored

stored

يخزن

store
Grammar
1- Compound words
• لاحظ الكلمات الآتية :

1- شخص ما someone – شئ ما something – مكان ما somewhere

تشير هذه الكلمات إلى شخص، شئ،مكان غير محدد فى جملة مثبتة.

2- أى شخص anyone – أى شئ anything – أى مكان anywhere

تشير هذه الكلمات إلى شخص،شئ،مكان غير محدد فى جملة منفية

3- كل واحد everyone- كل شئ everything – كل مكان everywhere

تشير هذه الكلمات إلى جميع الأشخاص، والأشياء، والأماكن

4- ولا واحد no one – ولا شئ nothing – ولا مكان nowhere

تشير هذه الكلمات إلى عدم وجود شخص،شئ، مكان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mr Saleh

avatar

المساهمات : 37
تاريخ التسجيل : 31/12/2012

مُساهمةموضوع: Second year unit 16   الأحد أبريل 07, 2013 9:05 pm

Choose the correct answer:
1- I asked if (anyone – someone – everyone – no one) wanted an ice cream.

2- Did (anyone – someone – everyone – no one) phone me when I was out?

3- You're face looks terribly familiar. Haven't I seen you (anywhere – nowhere –

somewhere – everywhere) before?

4- She left the room without saying (nothing – something – everything – anything).



-9-
5- Who was at the party? (Anyone – Someone – Everyone – No one) Pete, Anne, Mark,

Barry and Sally.

6- What would you like to eat for lunch? (Nothing – Something – Everything - Anything)

I don't mind.

7- Where do you want to go on holiday? (Anywhere – Nowhere – Somewhere –

Everywhere) with a beach. I don't care where we go as long as it's sunny and has got a

nice sandy beach.

8- I have (nothing – something – everything – anything) to say to you. Goodbye.

9- I can’t find my bag. (Someone – Something – Anyone – Somewhere) must have taken it.

10- She is going (somewhere – nowhere – anywhere – no one). She will stay at home.



2- Whose
أداة الاستفهام whose تسأل عن الملكية:


Whose books are these?
Whose pen is this?
Whose car is this?
Whose houses are these?
Whose ruler is that?
ونستخدم ضمائر الملكية فى الإجابة وهى نوعان:

1- نوع يذكر بعده الممتلك وهى: my – his – her – its – your – our - their

2- نوع لايذكر بعده الممتلك وهى: mine – his - hers – its – yours – ours – theirs

3- أو نستخدم ’s) ) مثل


It’s Soha’s book – they are Hassan’s pens

الفاصلة العليا 3- apostrophe
تستخدم فى:

1- الاختصارات مثل: it’s - he’s - they’re - we’ll – I won’t

2- للملكية: Hany’s brother - dad’s office –


1- Where’s Salma’s toys.
2- Are those pens hers? No, they aren’t.
3- It’s Ahmed’s toy.



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
Second year unit 16
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ما معنى ICU؟
» أوراقGeneral Biology لـــ1st Year د.شوقي طايل
» unit plan for unit one
» Palpitations in a 19-Year-Old Male With a Rash

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مدرسة طوخ الأقلام الإعدادية المشتركة :: الصف الثاني الاعدادي :: الفصل الدراسي الثاني-
انتقل الى: